PAGE TRANSLATION

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ ΤΟ BLOG

Share

Τρίτη, 30 Ιουνίου 2009

ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ : ΔΙΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ......


Δεν φοβάμαι να το πω δημόσια, ότι η κτηνοτροφία τα προηγούμενα χρόνια δεν είχε την προσοχή που της άρμοζε. Αυτό όμως έχει αλλάξει και κανείς δεν μπορεί να το αμφισβητήσει δήλωσε ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Μιχάλης Παπαδόπουλος από το βήμα του Παμφωκικού Κτηνοτροφικού Συνεδρίου, κάνοντας.......
ταυτόχρονα ένα μίνι απολογισμό της πεντάμηνης παρουσίας του στο υπουργείο. «Το θέμα της ομιλίας μου σήμερα τόνισε , αφορά την σημερινή πολιτική του ΥΠΑΑΤ για την κτηνοτροφία. Και το τονίζω αυτό, για να ξεκαθαρίσω για άλλη μία φορά, ότι η κτηνοτροφία όλης της Ελλάδας, αποτελεί σημαντική προτεραιότητα της Πολιτικής Ηγεσίας του Υπουργείου και της Κυβέρνησης του Κώστα Καραμανλή. «Και αυτό δεν συμβαίνει μόνο λόγω του ότι πρόκειται για έναν κλάδο από τον οποίο τρέφονται και ζουν χιλιάδες οικογένειες στην ελληνική επαρχία. Συμβαίνει γιατί αντιλαμβανόμαστε όλοι ότι η εγχώρια παραγωγή των παραδοσιακών ελληνικών προϊόντων όπως το γάλα, τα τυροκομικά, το κρέας, το μέλι αποτελούν έναν διατροφικό θησαυρό, με μοναδική ποότητα και διατροφική αξία. Πρόκειται για ένα μοναδικό προνόμιο για το οποίο λίγες χώρες στον κόσμο μπορούν να υπερηφανεύονται.» «Επιπλέον γνωρίζουμε και δεν φοβάμαι να το πω δημόσια, ότι η κτηνοτροφία τα προηγούμενα χρόνια δεν είχε την προσοχή που της άρμοζε. Αυτό όμως έχει αλλάξει και κανείς δεν μπορεί να το αμφισβητήσει.» «Μέχρι σήμερα, -πέντε μήνες μετά την ανάληψη μας της Πολιτικής Ηγεσίας του ΥΠΑΑΤ, - έχουν δοθεί σημαντικές λύσεις σε θεσμικά και χρόνια προβλήματα του κλάδου».
«Και αναφέρω ενδεικτικά:

1) την εφαρμογή μηνιαίων ισοζυγίων αγορών και πωλήσεων κρέατος,


2) τον καθορισμό των αναγραφόμενων στοιχείων σχετικά με την καταγωγή-προέλευση του κρέατος στις ετικέτες ζυγιστικών μηχανών


3) την προαιρετική ένδειξη «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΤΡΟΦΗ ΑΝΩ ΤΩΝ 5 ΜΗΝΩΝ» για το βoειο-μοσχαρίσιο κρέας


4) την μείωση του ΕΤΑΚ για τις κτηνοτροφικές επιχειρήσεις


5) την ενίσχυση του κλάδου της Μελισσοκομίας»


«Και φυσικά, δεν επαναπαύομαστε και δεν σταματάμε εκεί.»
«Στο πλαίσιο ενίσχυσης της ελληνικής κτηνοτροφίας και του διαλόγου με τα συνδικαλιστικά όργανα και τους αρμόδιους φορείς υπάρχουν σε εξέλιξη σημαντικά μέτρα που θα δώσουν σημαντική ανάσα στον κλάδο. Κεντρικές κατευθύνσεις των δράσεων μας για την ανάπτυξη και ενίσχυση της κτηνοτροφίας είναι: η βιώσιμη ανάπτυξη της υπαίθρου με έμφαση στην ποιότητα και στην τυποποίηση των γεωργικών - κτηνοτροφικών προϊόντων και στην ενίσχυση των μηχανισμών προώθησης και προβολής τους. η ενίσχυση αγροτικών δραστηριοτήτων φιλικών προς το περιβάλλον, βελτίωση της ποιότητας των παραγόμενων αγροτικών προϊόντων, διασύνδεση με τις υπόλοιπες δραστηριότητες των κατοίκων καθώς και με τις ιστορικές και πολιτιστικές παραδόσεις.» «Οι Έλληνες κτηνοτρόφοι χρειάζεται να έχουν δυνατότητες οργανωμένης προώθησης των προϊόντων τους, το οποίο όμως δεν γίνεται αυτόματα. Η αγροτική ανάπτυξη χρειάζεται υποδομές επιχειρηματικού χαρακτήρα. Αυτό αποτελεί και τη μεγάλη πρόκληση για τους αγροτικούς συνεταιρισμούς και τις αγροτικές επιχειρήσεις νέου τύπου. Ο έλληνας κτηνοτρόφος πρέπει να αξιοποιήσει συλλογικές επιχειρηματικές προσπάθειες με σύγχρονες, μεγάλες και ενιαίες συνεταιριστικές ενώσεις, με δυναμικές επιχειρήσεις στην αγροτική μεταποίηση, με οργανωμένα δημοπρατήρια, με διεθνείς εκθέσεις για προβολή των προϊόντων.» «Για να διασφαλίζεται καλύτερα η σταθερότητα στο κτηνοτροφικό εισόδημα, ο έλληνας κτηνοτρόφος θα πρέπει να επεκταθεί και σε δραστηριότητες, οι οποίες συνδυάζουν εισοδήματα σε διαφορετικές περιόδους του χρόνου. Η κτηνοτροφική δραστηριότητα μπορεί να συνδυαστεί με άλλες πρωτοβουλίες είτε τουριστικού χαρακτήρα μέσα από τα προγράμματα αγροτουρισμού είτε παραγωγικού χαρακτήρα μέσα από την ανάπτυξη μικρομεσαίων επιχειρήσεων, οι οποίες συσκευάζουν, τυποποιούν και προωθούν τα αγροτικά προϊόντα.» «Το μήνυμα του σημερινού συνεδρίου είναι για εμένα ότι η Ελλάδα θα πρέπει να κερδίσει τη μάχη της ποιότητας, του ποιοτικού και διαφοροποιημένου προϊόντος, των εξειδικευμένων αγορών υψηλών απαιτήσεων, των καταναλωτών με υψηλότερο εισόδημα. Τα ελληνικά προϊόντα και οι ελληνικές επιχειρήσεις πρέπει να εμφανίσουν συνέχεια και βεβαιότητα στην ποιότητα.»

Δεν υπάρχουν σχόλια: